Podsumowanie 2010, cz. I - rebus, a za rebus nagrody

(kliknij na obrazek, aby powiększyć)

W przeszłości za zrobienie jednego rebusu zostałem mocno skrytykowany. No, lipny był, trzeba przyznać. Trochę się zastanawiałem, czy powinienem taką pupą łydką gębą formą podsumowywać 2010 rok... Czemu nie? W końcu ukryte w niej jest drugie dno, drugie podsumowanie, łącznik z przeszłością i... takie tam pierdolenie. W każdym razie, rebus jest masakrycznie trudny, przynajmniej wg mnie, trzeba będzie srogo pogłówkować, żeby odgadnąć hasło. Dla zachęty przyszykowałem nagrody.

Jak można je zgarnąć? Sprawa prosta. Wchodzicie na oficjalny profil na Facebooku tego marnego bloga, klikacie w przecudowne "Lubię to" i piszecie swoją odpowiedź na tablicy, na tymże profilu rzecz jasna. Warto jednak nie ograniczać się do samego hasła, bo za trafne wytłumaczenie, dlaczego jest one takie a nie inne, czeka dodatkowa, dużo cenniejsza nagroda. Właśnie, wygrać możecie "Greatest Hits" Fugees za poprawne wskazanie hasła oraz "Lavoramę" Ortegi Cartel na winylu, jeśli jeszcze odgadniecie, jakimi skojarzeniami kierowałem się, tworząc ten rebus.

A są to skojarzenia logiczne. Niezbędna jest jednak spostrzegawczość, *wiedza ogólna* oraz znajomość twórczości wszystkich trzech panów oraz innych wykonawców, którzy do twórczości tych trzech panów nawiązywali w swoich utworach (możliwe, że to z czasem podpowiem, na Facebooku). Oczywiście, zgodnie z tym, co pisałem w prologu hasło to dotyczy muzycznej sfery życia - płyta, koncert, festiwal, wydarzenie innego typu, jakiś wykonawca. W każdym razie, musi mieć to związek z muzyką i z 2010 rokiem. Dla ułatwienia dodam, że pisałem o "tym" więcej niż 1 raz. Postać pana nr 1 tworzy osobne słowo, panowie nr 2 i 3 po jednym członie kolejnego wyrazu. Więcej nie powiem, bo ma być trudno. Nie chcę rozstawać się ze swoją "Lavoramą".

Aha, jeśli będzie więcej niż 1 prawidłowa odpowiedź, w co wątpię, zrobię losowanie i płyta/-y powędrują do jakiegoś szczęśliwca. Możecie główkować do 9 stycznia do godz. 23:59. Wpisy dodane na facebookowej tablicy w późniejszym terminie nie będą brane pod uwagę.

Udanego Sylwestra i powodzenia!

Leave a Reply