Klatka

Tak bez dłuższego komentarza, bez większego rozwodzenia się nt. tego, jak wiele można ostatnio poczytać o Arcade Fire, bo Kanadyjczycy nagrali super płytę, docenioną przez krytykę i fanów (patrz: 6. miejsce w rankingu tegorocznych albumów na Rate Your Music). Płytę, której jeszcze nie miałem okazji usłyszeć.

Ale zostawmy to "The Suburbs". Sam poznałem Arcade Fire jakoś kilka tygodni temu i wciąż jestem na etapie fascynacji "Neon Bible" - krążka, który kosi, miażdży, wprowadza w osłupienie (skreśl cokolwiek, dopisz cokolwiek o podobnej wymowie). Najbardziej zdumiewa jego koniec, numer "My Body Is A Cage". Kawałek niepokojący, coś z pogranicza lęku, jęku, szczerości, próby otwarcia się. Klimat podbudowany charakterystycznym wokalem i fantastycznymi - przyjmijmy umownie, bo nie wiem, czy aby na pewno - organami, które w okolicach połowy piosenki nagle zaczynają grać znacznie głośniej, bardziej wyraziście. Kapitalna sprawa.

A nieoficjalny teledysk do niego? Cóż, ciekawy i znacznie odbiegający od moich wyobrażeń odnośnie zobrazowania tego utworu. Prędzej jakieś ciemne pomieszczenie, postać siedząca w kącie, szlochająca i lamentująca. W momencie najbardziej podniosłym, tam gdzie organy zaczynają grać forte, jakieś rozbłyski, emocjonalne reakcje bohatera klipu, krzyk. No ale cóż... To moja wizja. Tutaj ktoś postanowił podłożyć scenę z "Pewnego razu na dzikim zachodzie" Sergio Leone. Można i tak.

2 Comments

  • Anonimowy
    24 września 2010 17:35 | Permalink

    co jak co, ale Neon Bible to zdecydowanie najsłabsza płyta AF i skreśliłbym każdy przymiotnik jakiego wobec niej użyłeś. The Funeral za to, to jedna z ważniejszych płyt dekady w swoim gatunku, dużo lepsza od swojej następczyni. a ostatni album OK.

  • 24 września 2010 18:19 | Permalink

    Tak jak pisałem we wpisie, właściwie znam tylko "Neon Bible", więc nie mam żadnego porównania. "Funeral" słuchałem póki co raz i w sumie ciężko mi jeszcze cokolwiek o tej płycie powiedzieć. W każdym razie, pójdę Twoim tropem i sprawdzę ten album dogłębnie. ;)

  • Leave a Reply