Gustoprześwietlacz: Effien


Kolejna osóbka, który swój gust zbudowała na serialach i YouTubie. Poznajcie:

Kiedy zaczęłam zastanawiać się nad tym, jakie piosenki wybrać, żeby pokazać swój gust muzyczny, doszłam do wniosku, że ja chyba nie mam gustu. No bo, nie umiem określić co mi się podoba najbardziej, co najmniej (poza "muzyką" techno, ale tu się zawsze zastanawiam czy to w ogóle muzyka jest...). Słucham właściwie wszystkiego. Ważne, żeby miało fajną nutę i/albo dobry tekst. Ale do rzeczy. To lista dziesięciu utworów, które w tej chwili do mnie najbardziej przemawiają. Kolejność nie ma znaczenia.

1. Nirvana – Lake of Fire

Chyba pierwsza piosenka Nirvany, którą słyszałam. I od tego się zaczęło. Zaczęłam wyszukiwać kolejnych utworów na YT, aż w końcu zdobyłam całą dyskografię. "Lake of Fire" jakoś tak do mnie przemawia.

2. The Beatles – Magical Mystery Tour

Z wyborem jakiejś jednej, konkretnej piosenki Beatlesów miałam wielki problem. Bo chyba nie ma takiej, której bym nie lubiła. Stwierdziłam, że zamieszczanie "Hey Jude", "Yesterday" czy "Help!", które większość osób chociaż kojarzy, minie się z celem. Dlatego coś mniej znanego.

3. Birdy – Skinny love

Ostatnio na tapecie, słucham dosłownie bez przerwy. Dobry cover dobrej piosenki. Zasłyszane w serialu. Jak dla mnie śliczna. Niezły ma dziewczyna głos. Czekam na coś nowego od niej.

4. Shakira – La Tortura

Przy tej piosence nie umiem ustać w miejscu. Ogólnie lubię jej piosenki, ale, że może być tylko jeden utwór wykonawcy, daję to. Głos Alejandro jakoś mnie tu o gęsią skórkę przyprawia. Nie wiem...

5. Eldo&Skoora – Azyl

Coś od Eldoki musiało być. Kawałek, który wygrzebałam po koncercie w Gorzowie. Ze Skoorą, który na nim tańczył, a którego znam osobiście. Może przy Eldo nie wypada jakoś szałowo, ale utwór jak dla mnie zasługuje na szacunek.

6. Przemysław Gintrowski – List

Kaczmarskiego praktycznie wszyscy jakoś mniej lub bardziej kojarzą, ale Gintrowskiego już niekoniecznie. A myślę, że warto. Genialny głos, teksty Kaczmarskiego (współpracowali) i naprawdę coś w jego piosenkach jest.

7. Lykke Li – Get some

Nie mogłam się zdecydować, którą jej piosenkę dać, ale z racji, że jakoś trochę smętnie się zrobiło, daję coś żywszego. Zasłyszane też w serialu. Dziewczyna ma dużo fajnych piosenek i podoba mi się jej akcent. Lubię ją.

8. 30 Seconds to Mars – Closer to edge

Tutaj też się nie mogłam zdecydować. Wszystko mi się właściwie podoba. Dobre teksty, dobra nuta, wpada w ucho i chce się więcej. Przynajmniej ja tak mam. Czekam, kiedy znowu będą w Polsce. A co do tej piosenki – świetny teledysk.

9. Damien Rice – 9 Crimes

Głos Damiena to jak dla mnie coś niesamowitego. Ogólnie utwór jak dla mnie magiczny. Mogłabym słuchać w nieskończoność. Tylko jakoś wymowy teledysku nie pojmuję...

10. Manaam – Lipstick On The Glass

Ta ostatnia piosenka była najtrudniejsza w wyborze. Chciałam dać temat z "Dragon Ball", ale jakoś to wygrało. Lubię stare piosenki. I ogólnie Kora ma dobry głos, a ta jest jakaś taka dla mnie pozytywna. Kompletnie chybiony moim zdaniem cover Hurtu.

Nirvana - zacznę jak ostatnio: znane i lubiane, propsy. The Beatles - wolę Rolling Stonesów. Birdy - faktycznie ładne. A z jakiego to serialu? Shakira - taki tam hicior. Nie bierze mnie przy nim na wymioty, nawet główka czasem chodzi, więc jest dobrze. Eldo i Skoora - nie taki zły ten Skoora, numer spoko, acz Leszek ma miliardy lepszych. Gintrowski - że tak powiem, mnie za serce nie złapało. Lykke Li - może być. 30 sekund do Marsa - TRAGEDIA. Zyskałem chyba nowy zespół do hejtowania. Damien Rice - a to jest mega, bardzo lubię. Maanam - spoko, spoko.

Leave a Reply